JOLASAK
ZAPIA
Noizean behin “zapia” jolasean aritzen gara
errekreo garaian.
Zapi bat besterik ez dugu
behar.
Nahi duten guztiek parte har(tu) dezakete.
Lehenik, bi
taldetan banatzen dira jokalariak.
Taldeak osatu
ondoren, jokalari bakoitzari zenbaki bat ematen zaio.
Bitartean, lagun
bat gelditzen da bi ekipoen erdian, zapia eskuan duela.
Jokalariak prest daudenean zapidunak zenbaki bat esango
du.
Orduan, zenbaki
hori duenak zapiaren bila korrika joango dira.
Zenbaki guztiak esan eta gero
jolasa bukatuko da.
Azkenik, puntu gehien
lortu duen taldeak irabaziko du.
BOTE BOTE
Jangelako errekreoan futbolean jolasteaz
gain “bote-bote” aritzen gara.
Baloi bat beharrezkoa da jolasteko.
Lagun batek baloia nahi duen tokira jaurti behar du.
Geratzen denak saiatu
behar du baloia hartzen. Baloia hartu eta gero, bere
lekura joan behar du.
Gainontzeko guztiak izkutatzera joan behar du.
Baloia lurrean utzita, saiatuko da norbait harrapatzen, lortzen badu,
baloia dagoen tokian itzuliko da “bote-bote” eta izenak esanez.
Norbaitek baloiari ematen
badio besteak askatu ditzake.
Jolasak denak harrapatu arte jarraitzen du.
Arretaz ibili
Jolas
hau oso erraza da jolasteko.
Beharrezkoa da hau jolasteko:
-24
objetu txiki (borragomak, txanponak…)
-bi
orri, bi arkatz eta jertse bat.
Nola jolasten da.
Lehenik, bi talde osatzen
dira, bakoitzari orri bat eta arkatz bat ematen dizkio arbitroak.
Ondoren, 24 objetuak ipintzen ditu mahai baten gainean.
Bukatu
eta gero, jokalariek minutu
bat daukate objetuak ikusteko.
Ondoren, arduradunak objetuak estaltzen ditu jertsearekin.
Lagunek
5 minutuz idatzi behar dituzte objetuen izenak orrian.
Hauxek dira puntuazioak:
1 puntu
- objetu bat mahian dagoena
idazten ba du.
0 puntu
- objetu ahaztuta.
2 puntu
gutxiago - mahaian ez dagoen
objetua idazten bada.
Jolasak > txingoka
Gurutzeko txingoa
Adina: 6 urtetik aurreraKopurua: Mugarik gabe
Materiala: Harri bat
Espazioa: Zoru gogorra behar da
Iruditan: ikusi
Azalpena
1
Sei laukiz osatutako gurutze moduko bat marraztu behar da lurrean.
Lauki bakoitzari batetik seirako zenbaki bat dagokio. Seigarren
laukiaren gainean biribil erdi bat margotuko dugu, eta "zerua" izena
jarriko diogu. Jolasean hasi aurretik jokalarien txanden ordena
erabaki behar da. Harri bat jaurti eta marra jakin batetik gertuen uzten
duena izango da lehenengoa.
2
Lehenengo jokalariak harri bat hartuko du eta lehenengo laukitxora
botako du. Harria laukitxo barruan geratzen bada, marrarik ukitu gabe,
jokalari horrek jarraituko du jolasten. Hanka baten gainean bigarren eta
hirugarren laukitxotik pasatuko da. Gero laugarren laukitxoan eskuineko
hanka jarriko du eta bosgarren laukitxoan ezkerrekoa (une berean).
Ondoren seigarren laukitxotik hanka baten gainean pasako da eta zerura
bi hanken gainean iritsiko da. Bertan salto bat eginez buelta emango du,
eta itzulerako bideari ekingo dio.
3
Bigarren laukitxora iristerakoan lehenengo laukitxoan dagoen harria
hartuko du eta abiapuntura itzuliko da, jauzi bat eginez. Bide guztia
marrak zapaldu gabe eginez gero, berriro harria botatzeko aukera izango
du, baina oraingo honetan bigarren laukitxoan utzi beharko du harria,
gero hirugarrenean, etab.
4
Jolasa honela errepikatuko da laukitxo guztietan harria utziz.
Laukitxo guztiak egin ondoren, jokalaria zeruan jarriko da, atzera
begira, eta bizkar gainetik harria botako du. Lauki baten barruan eroriz
gero, lauki horrek bere izena izango du aurrerantzean. Beste jokalariek
ezingo dute laukitxo hori zapaldu jabeari baimena eskatu gabe.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina